Thursday, August 5, 2010

Journey to North :: Outstation

Dah dekat-dekat Ramadhan ni kene pergi outstation ke utara. Lokasinya Lumut -->Bukit Kayu Hitam --> Kuching, sebab ada projek kiosk fasa baru. Schedule very pack but what to do..memang ini la one of my core task kat LTAT ni.. Nasib baik all my luvly 'cintahati' very understanding (janji bulan puasa ni mama tak outstation ye sayang).
Bertolak 3 Ogos 2010 hari Selasa straight away to Lumut. Jauh rupanya Lumut tu, ingatkan dekat jer macam gi Ipoh tu. Bertolak sekitar pukul 3.00pm sampai dalam pukul 7.00pm, non-stop. Kat sana stay dekat Hotel Orient Star. Cantik sangat tempat ni, tepi laut tapi tak sempat pun nak ronda-ronda sebab kejar masa. Tapi untuk tidak menghampakan dapat la snap satu gambar view di laut dari beranda bilik hotel tu.


4 Ogos 2010, after meeting at KD Malaya TLDM Lumut terus ke Setiawan sebab kene cari TM Point. Selesai semua urusan berkenaan untuk Kem TLDM Lumut ni dalam pukul 1.00pm. We all sambung perjalanan ke arah Grik dan seterusnya akan ke Pengkalan Hulu. Dalam perjalanan tu berenti sekejap kat Kuala Kangsar makan cendol & laksa. Punyala murah harga makanan kat sini. Rasanya dah 18 tahun tak jumpa harga makanan murah camni..sejak abis sekolah rendah dulu. Rasa makanannya pun not bad..Malas nak citer panjang..tengok je gambar kat bawah ni. A picture tells a thousand stories..

Sampai ke Kem Grik dalam pukul 4.30pm. Gedebak gedebuk settle hal kat sana dalam pukul 6.30pm dan terus gerak ke Pengkalan Hulu dan sampai ke destinasi dalam pukul 7.30pm. Huhu..letih jugak tapi orang yang drive lagi letih..hehehe. (I duduk belakang jer..En Zul yang drive & En Leman dok teman dia). Saya duduk di belakang sambil dengar lagu kegemaran kat hp (^_*)..

Sampai hotel, sembahyang-dinner-tido. Ready for tomorrow task!


~ Winduuu sesangat kat my kiddos & hubby. Luv u so much sweathearts ~

3 comments:

Juju said...

we miss u too...take care ye

Syahira Adam said...

Tq Juju..can't wait for tomorrow..nak balik cepattt..

Anonymous said...

Boring ke oustation tu? dok mcm bos kat belakang, kan enjoy! he he

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com